Що означають зірки в готелях? Розбираємося в класифікації готелів
До 2020 року власники російських готелів могли отримати зірки за своїм бажанням, потім класифікація стала обов’язковою. «Зоряний статус» потрібно підтверджувати кожні три роки – для цього готель запрошують спеціальну комісію. Але що конкретно означає кількість зірок? Що повинно бути для статусу deluxe? І так важливо враховувати «зірковість» при виборі готелю?
Єдина зоряна система застосовується практично у всьому світі. Російська класифікація збігається з тією, що діє в інших популярних курортних країнах. Виняток – Греція: замість зірок там застосовують систему літер. Однак вимоги до грецьких об’єктів розміщення ті ж самі, тому по суті ніякої різниці немає: «п’ять зірок» у Греції відповідає Deluxe, А – «чотири зірки», В – три і так далі.
В іншому світі істотні відмінності в класифікації тільки у Великобританії (там застосовуються корони: дві корони – це одна зірка) і в США (Tourist Class, First Class, Deluxe).
Що повинно бути в готелях різних категорій?
Без зірок
Без зірок – найпростіша категорія, яку можуть отримати хостели або міні-готелі. У таких практично не передбачається додаткових послуг (за винятком сейфа адміністрації, загального праски та прасувальної дошки, зберігання багажу, послуги «будильника»). У вестибюлі має бути телефон, туалети та душові – загальні. Якщо це хостел, площа номера в них повинна бути не менше чотирьох квадратних метрів на одне ліжко, а відстань від верхньої спинки двох’ярусної ліжка до стелі – не менше 75 сантиметрів.
Що характерно для готелів без зірок:
- вивіска;
- система аварійного освітлення;
- гаряча і холодна вода;
- один туалет і одна ванна/душ на кожні десять кімнат;
- сейф адміністрації.
1*
Одна зірка, або категорія D, – це маленькі дешеві готелі з мінімальним кількістю послуг. Номери невеликі, меблі найпростіша, зручності, найчастіше, загального користування.
Що характерно для однозіркових готелів:
- стійка реєстрації гостей, розміщення з 7:00 до 22:00;
- ліжка односпальні, 90 на 190 сантиметрів;
- прибирання і зміна постільної білизни після 5 ночей проживання;
- один туалет і одна ванна/душ на кожні десять кімнат;
- сніданок з холодними стравами.
2*
Дві зірки, або категорія С, – теж невеликі готелі з базовими послугами. Від попередньої категорії відрізняються тим, що прибирання щоденна, зручності в номері, площа номерів – не менше 10 квадратних метрів. У готелях, де більше 50 номерів, може бути своя пральня. Постільна білизна міняють кожні четверті добу і відразу після від’їзду гостей. Ресепшн працює з 7:00 до 00:00. Починаючи від двох зірок, номери починають ділитися на категорії (базовий, комфорт, комфорт+ і так далі).
Фото: unsplash
3*
Три зірки, або категорія В, – найпоширеніший і популярний тип готелів. Зручності в номері є кондиціонер, фен, холодильник/міні-бар і телевізор. Площа кожної кімнати – не менше 12 квадратних метрів. На території готелю найчастіше є їдальня або ресторан, пральня, тренажерний зал, бізнес-центр, басейн.
Що характерно для тризіркових готелів:
- на всіх поверхах вище другого повинен бути ліфт;
- обладнаний конференц-зал;
- wi-fi;
- зміна постільної білизни після 3 ночей проживання;
- всі номери з душем і туалетом;
- обід і вечеря в ресторані;
- додаткові платні і безкоштовні послуги на території.
4*
Чотири зірки, або категорія А, – готелі високого класу. Крім усього, що є в попередній категорії, такі готелі пропонують спа-процедури, масажі, на території кілька різних ресторанів і конференц-залів. У ванній кімнаті – набір рушників та засоби особистої гігієни: шампунь, мило, гель для душу та інше.
Що характерно для чотиризіркових готелів:
- високоякісна меблі та обладнання;
- ліфт на всіх поверхах;
- окремий ліфт для обслуговуючого персоналу;
- власна парковка (іноді – прокат автомобілів);
- декілька обладнаних конференц-залів;
- мінімальна площа номеру: одномісний – 12 квадратів, двомісний – 17 квадратів, двокімнатний – 40 квадратів, трикімнатний – 55 квадратів;
- зміна постільної білизни після 2 ночей перебування;
- міні-бари;
- інтернет;
- сніданок з великим вибором, включаючи гарячі страви;
- обід і вечеря в ресторані.
5*
П’ять зірок, або категорія De Luxe, – це готелі найвищого класу. Такі об’єкти розміщення включають широкий вибір основних і додаткових послуг, включаючи ексклюзивні: наприклад, поле для гольфу, вертолітний майданчик, особиста прислуга в номері, швейцари та багато іншого. П’ятизіркові готелі спроектовані таким чином, щоб гостям взагалі не було потреби виходити за територію.
Що характерно для п’ятизіркових готелів:
- високоякісна ексклюзивні меблі та обладнання;
- кілька ліфтів на всіх поверхах;
- кілька конференц-залів з можливостями громадського харчування;
- ексклюзивні сувеніри;
- машини для льоду на поверхах або наявність льоду в номерах;
- мінімальна площа одномісних квартир – 13 квадратів, двомісних – 18 квадратів, двокімнатних – 40 квадратів; трикімнатних – 55 квадратів;
- кондиціонер у всіх номерах;
- зміна постільної білизни щодня;
- банний халат на кожного гостя;
- wi-fi в номерах;
- бальний зал або нічний клуб;
- кілька тематичних ресторанів;
- перукарня і салон краси (якщо більше 100 номерів);
- критий басейн, фітнес-центр, оздоровчий центр, роздягальні та душові кабіни, сауна і зона відпочинку;
- дитячий майданчик, кімната для дітей і спеціальне меню для дітей.
Фото: pixabay
Ніж російські готелі відрізняються від турецьких і єгипетських?
З точки зору класифікації – нічим, вимоги однакові. Фактично ж відмінності є.
У країнах з сезонним потоком туристів (Туреччини, Болгарії, Угорщині, Єгипті) у багатьох готелях надається набір послуг, відповідний чотирьох і п’яти зірок, але з-за невеликого розміру номерів вони не можуть отримати категорію. Тому при ранзі 3* рівень обслуговування може відповідати більш високому статусу (косметичні засоби в номерах, міні-бар, цілодобовий ресепшн, фітнес-зали та басейни і так далі). У Туреччині взагалі готелі 3* часто в плані сервісу краще, ніж готелі старше класом в деяких інших країнах.
Схожа ситуація в арабських країнах. Так як там заборонений алкоголь, в номерах немає міні-барів, а це обов’язкова умова для п’яти зірок. Відповідно, статус біля готелю може бути чотиризірковим, а по факту це повноцінний DeLuxe без міні-бару.
Що робити, якщо готель не відповідає кількості зірок?
В першу чергу, зафіксувати на
Якщо розміщення в готелі входило у вартість туру, слід звернутися до свого туроператора за компенсацією. В залежності від угоди, це може бути грошова сума, переселення в інший готель або бонуси у вигляді безкоштовних екскурсій і подібного. У випадку, якщо компенсація не влаштовує, протягом 20 днів з дати укладення договору можна подати претензію. Не вдалося домовитися і на цьому етапі? Тоді питання можна вирішити в судовому порядку. Потрібні договори та квитанції про покупку туру, скріни листування з турагентом і негативних відгуків інших туристів, а також претензії туроператора, турагента та страховика.
При бронюванні номера через сайт готелю або онлайн-сервіси слід звертатися за компенсацією відповідно до адміністрації об’єкта розміщення або сайту-агрегатора. Керуючий приймає рішення про повернення грошей або переселення в номер вище класом. Якщо ж у цьому відмовляють, потрібно надіслати скаргу (при цьому слід враховувати, що заяви розглядають протягом декількох тижнів) або відразу в суд.
На що ще звертати увагу, вибираючи готель, хостел, пансіонат?
Важливо мати на увазі, що, на відміну від російських готелів, де кожні три роки проводять перевірки на відповідність класу, за кордоном кількість зірок закріплюється з моменту відкриття і на весь час. Знімають зірки рідко, тому в старих готелях дійсність може не співпадати з очікуваннями.
Саме головне – не кількість зірок, а відгуки. При виборі готелю в першу чергу слід орієнтуватися на них, і тоді відпочинок буде зіпсований.
Текст: Ігор Хворостянов